Om de baggerspecie af te voeren, zijn er aan iedere zijde stortgoten aangebracht die op het uiteinde afsteunen op twee bokken. In het midden van de speciebok zit een klep die omgezet kan worden, waardoor er zowel aan bakboord als aan stuurboordzijde de specie afgevoerd kan worden. Omdat ik ervoor gekozen heb de stortgoten uit te voeren in metaal, is de materiaalkeuze voor de hoofdbouw van de twee bokken gevallen op metalen plaat van 0.5 mm dik. Dit laat zich goed buigen, solderen en is bestand tegen een stootje. Ook hier weer eerst begonnen met de zijkanten af te tekenen op plaatmateriaal, uit te zagen en vervolgens af te werken. Daarna het geheel aan elkaar gesoldeerd en afgewerkt. De verdikking aan de achterzijde waar de deuren in komen, uitgevoerd in kunststof blokmateriaal. Dit materiaal wordt in de modelbouw toegepast, is licht en zich goed laat bewerken en verlijmen. Na het aanbrengen van de traptreden en beugels begonnen met de deuren en de scharnieren te maken. Om enig detail te verkrijgen, wilde ik de scharnieren zo getrouw mogelijk namaken. Hiervoor styreen strip gebruikt van 4 mm vierkant en op de kopse kant de vorm van het schanier uitgezaagd en gevijld. Vervolgens in het kunststof blokmateriaal een gat geboord van rond 4.5 mm met de juiste diepte. Daarna het scharniergedeelte van het stafmateriaal afgezaagd en gelijmd in het kunststof blok. Na een hele dag zagen, vijlen, lijmen, passen en meten is het mij gelukt bij de twee deuren alle scharnieren aan te brengen. Nog twee ventilatie roosters en de patrijspoort aanbrengen dan zijn ook deze bokken op het schilderen na klaar.