De kajuit van de Gar is niet zomaar een kajuit. Deels is dit ontstaan doordat de Gar door de jaren heen aangepast werd en nu ook op zee mag varen en deels is dit ontstaan door het verzekeringwezen en de diverse inspectiediensten. Dit soms tot wanhoop van de schipper. Reden te meer om vooraf je ogen goed de kost te geven en met zo veel mogelijk zaken rekening te houden. Als uitgangsmateriaal gekozen voor ABS van 1 mm dik. n de achterzijde van de kajuit en de deur zitten ook ramen in. Deze zitten bij de Gar in rubber gevat. Om dit na te bootsen heb ik van ABS van 0.5 mm dik een passing met een versprongen rand aangemaakt. De binnenzijde past in de opening en de opliggende zijde steekt per zijde 0.5 mm over. Het geheel op elkaar gelijmd en vervolgens het binnengedeelte met de figuurzaag verwijderd. Aan de binnenzijde is het er vast in gelijmd. Later kan na het afwerken, de folie voor de ramen geplaatst worden en daarna het buitendeel dat de folie vastzet.