De stuurinrichting aanbrengen valt best mee, tot een van de collega bouwers deze zo uitvoerde dat bij koerswijzigingen ook het stuurwiel ging draaien. De toon was gezet. Je kunt dan niet achterblijven. Voordat ik ben begonnen, heb ik eerst de stuurinrichting als proef aangemaakt. Hiermee kon de werking en de ruimte die nodig was bekeken en uitgeprobeerd worden. De eerste versie met een tandwiel werkte gelijk, totdat een van de collega’s mij er op wees dat het stuur de verkeerde kant opdraaide. Dat zou betekenen dat er nog een tandwiel bij moest. Maar daarvoor was de ruimte wel er bemeten, tenzij je de waarheid een beetje geweld aandoet. Dat laatste wilde ik liever niet en hield ik achter de hand als laatste redmiddel. Al zoekende en overleggende met de clubleden, maakte iemand de opmerking dat hij op de rolletjes van de stuurketting een dunne laag rubber had aangebracht om slippen tegen te gaan. Dat bracht me op het idee geen tandwielen te gebruiken maar iets van rubber. Maar zoiets heb je niet overal liggen. Al zoekende thuis in alle bakjes en doosjes, kwam ik een ronde rubber tegen dat gebruikt wordt bij servo’s vastzetten in een omkasting. De sleufvormige uitsparing was 1.9 mm breed en de ketting 2 mm breed. De bedoeling is de ketting hier tussendoor te leiden. Na de proefopstelling hierop te hebben aangepast bleek het geheel wonderwel te werken. Daarmee hoefde ik de waarheid ook geen geweld aan te doen.