Boven op de verschansing is aan beide zijde een railing aangebracht ter hoogte van de stuurhut. Deze uitvoeren in kunststof en plakken op de verschansing werkt snel maar is erg kwetsbaar. Alternatief is uitvoeren in messing, maar dan moeten er de nodige voorbereidingen worden getroffen. Na de maten en afmetingen aan de hand van de schetsen gecontroleerd te hebben, begonnen met het benodigde materiaal bij elkaar te zoeken.Messing hoekprofiel van 4 x 2 mm had ik niet liggen. Dus dan maar een messing profiel van vierkant 5 mm doorgezaagd. Ter plaatse waar de staanders van de railing komen, is aan de onderzijde een verdikking aangebracht van 1.5 mm dik. Tevens op vier plaatsen een verdikking aan de onderzijde aangebracht, waar later de centreerpennen doorheen komen. Om het geheel pas te kunnen maken op de verschansing, dienen er in de verschansing de nodige uitsparingen gemaakt te worden die overeenstemmen met de onderzijde van het messing profiel. Vervolgens het profiel boven op de verschansing gelegd en door de aangebrachte gaten vierĀ gaten geboord in de verschansing. Hier pennetjes in aangebracht en verlijmd. Vervolgens de railing zelf aangemaakt, bestaande uit de bovenzijde met drie staanders. De volgende stap is het solderen en afwerken van de railing. Als alles is afgewerkt kan de railing verlijmd worden op de verschansing. De vier pennetjes die als geleiding diende, blijven zitten ter versteviging van het geheel.