Nadat de verschansing is vastgezet en de nodige zaken zijn aangebracht, is het de beurt aan de ketting waarmee het stuurwiel bediend wordt. Ik wilde het zo maken dat als het roer draait het stuurwiel ook mee gaat draaien. Het aansturen komt dan via de roerkoning middels een soort katrol tot stand.Verdeeld over de lengte staan er zes steunen waar de geleidewielen voor de stuurketting doorheen lopen. Eerst de steunen gemaakt. Daarna de ketting geleidingswielen. Deze waren in eerste instantie gemaakt van aluminium. Tijdens de montage bleken deze door onder andere de zwarte lak, te dik te zijn worden en draaide niet zoals verwacht. Henk Muijsers heeft ze opnieuw gemaakt, maar nu van ijzer. Door ze te bruineren, heb je geen laklaag nodig om ze zwart te krijgen en ze worden niet dikker. Vooral het aanbrengen van de goten en steunen voor de stuurketting ging met het nodige pas en meetwerk gepaard. De ketting zelf aanbrengen is ook zo iets. Deze mag niet gedraaid zijn anders loopt het geheel niet soepel. Maar na lange tijd draaien, losmaken en vastmaken, werkte het zoals ik in gedachte had.