Na de schroefas en de schroef te hebben gekocht, begonnen met het aanmaken van de hak en het roer. Als materiaal voor de hak een type kunststof blokmateriaal gekozen, verstevigd met een mengsel van fijn gemalen metaal. Het profiel van de onderzijde van de romp op het materiaal aangebracht, inclusief de twee nokken die in de romp zitten. Na het uitzagen van de hak kun je deze in de uitsparing van de romp zetten, waardoor je makkelijker kunt werken. Nadat de hak is vormgegeven en afgewerkt, een mal gemaakt en de hak gefixeerd met vier pennetjes. Deze mal dient om de schroefas te justeren, zowel in de lengte als in de dikte. (de hak is dunner dan de as) Vervolgens kun je de ruimte voor de schroefkoker er tussen uit zagen en het geheel verlijmen. Na droging van de lijm aan de twee zijkanten van de hak de nokken aangebracht waar de warmtewisselaar van de motorkoeling in is ondergebracht. Het roer is samengesteld uit kunststof blokmateriaal en een boven en onderzijde van plaatmateriaal 0.5 mm dik.