De railing op de Kaspar Hoyer, rond de kajuit, is opgebouwd uit staanders die onderling verbonden zijn door middel van buizen. De staander is gevormd uit een trapeziumvormige plaat met twee gaten. Deze is op het dek gemonteerd. Aan deze plaat wordt een scepter gemonteerd van een meter hoog deze heeft halfweg een gat voor een railing buis en bovenop een halfrond uitholling om de bovenste railing aan vast te monteren en natuurlijk onderin twee gaten om hem aan de trapeziumvormige plaat te monteren.
Op mijn model heb ik voor de trapezium plaat een messing plaatje gemaakt met een pootje van 1mm eraan, zodat ik deze in de vloer kan laten verzinken en de scepter vast komt te staan. Aan dit messing plaatje soldeer ik een plaatje, de scepter, van epoxy materiaal met koper aan beide zijden. lengte 55 mm en breedte 4,5 mm. Deze wordt voorzien van een tweetal gaten met behulp van een boormalletje. De overlengte 50 mm min 55 mm word er later afgeknipt. Ik heb gaatjes van 2,5 mm doorsnee geboord in de strip. In het onderste gat breng ik een messing buisje aan dat ik voorheen in de rompvorm heb gebogen. De scherpe knik maak ik door er eerst een vullende draad in aan te brengen. Deze draad heb ik uit drie draadjes gemaakt die ik met de boormachine ineen gewikkeld heb. Hierdoor knikt de buis niet zo erg. Omdat de buis niet geheel in een stuk gevormd kan worden wordt deze later aan elkaar gesoldeerd. De boven railing buis wordt pas aangebracht als de scepters met de onderste railing buis geheel zijn uitgericht. De hier beschreven railing is het gedeelte dat op het bovendek daar waar de kajuit is gemonteerd. Voor het werkdek is een andere railing gebruikt. De bijgaande foto’s verduidelijken het een en ander. Anders kun je altijd mailen via de webmaster naar de schrijver van dit artikel.