Het zat me niet lekker dus ik zinde op een nieuwe poging om een splijtbak te gaan bouwen. Ook gezien het feit dat Ton Driessen ook al gestart was met het bouwen van een splijtbak. En verder de jongens van de baggermolen twee in bouw ook niet stilzaten.
Dus begon ik een opnieuw, ditmaal op de oude en vertrouwde wijze met hout. De lange zijdes van de boot met triplex strips van diverse breedtes. En de voor- en achterzijde van de boot van MDF omdat dit materiaal goed in vorm te schuren is. En ook een buis met voldoende doorsnee om een batterij pak, in de lengte aan elkaar gesoldeerd, in te brengen. En een buisje om de bekabeling van voor naar achter of andersom te brengen. Dit deed ik om ruimte gebrek te voorkomen daar onder voor en achterdek niet zo geheel veel ruimte is. En zo spaar ik heel wat ruimte ondanks de tegenwoordige grote capaciteit van de accu’s. En een buisje om de bekabeling van voor naar achter of andersom te brengen. De bovenzijde van de boothelften ga ik met behulp van polystyreen maken. Een beproeft materiaal dat momenteel de boventoon vormt bij onze club als bouwmateriaal. Je kunt het heel makkelijk en goed lijmen met trichloor etyleen. Dit is te verkijgen bij de drogist. Wel goed luchten bij het verwerken van deze lijm. Met dit materiaal is het plamuren en schuren bijna geheel overbodig ten opzchte van hout.
Nadat alles in elkaar gelijmd is wordt de vorm waar nodig geschuurd en geplamuurd. Naderhand wordt de romp met epoxy als eerste behandeld . Het hout en de MDF zuigen extra epoxy in de porieën waardoor de vorm waterdicht wordt en ook de wand erg hard wordt. De gebruikte epoxy is uit dezelfde voorraad als de eerst gebruikte maar ditmaal vooraf getest op het afharden. Waardoor het de eerste keer is foutgegaan durf ik niet te zeggen. Op de foto’s zie je de voorlopige resultaten.