Tijdens het baggeren kan de specie aan bakboordzijde of aan stuurboordzijde gestort worden. Hiervoor is een keerklep aangebracht in de speciebok. De tweede aanpassing is dat men de uiteinden van de stortgoten beweegbaar heeft gemaakt. Een niet in werking zijnde en uitstekende stortgoot is immers een sta in de weg. Deze goten zijn niet volledig rond maar halfrond met opstaande kanten. Hier komt bij dat de draaipunten niet in het midden van de stortgoten liggen doch zo laag mogelijk om te voorkomen dat de vaste en de beweegbare goten elkaar niet in de weg zitten en het draaien onmogelijk maken. Voordat ik hieraan begon ben, heb ik eerst de goten op schaal getekend en vervolgens een buigmal gemaakt waar de draaipunten reeds in aangebracht waren. Na alles op een metalen plaat van 0,5 mm dik te hebben getekend , begonnen met uitzagen en buigen. Dit lukte vrij aardig. Ook de verstevigingsribben aan de buitenzijde waren geen problemen. Wat nog het nodige werk met zich meebracht, waren de beweegbare beugels aan de uiteinden van de goten. Deze beugels moeten een hoekige vorm hebben, voorzien van scharnierpunten en een bevestigingspunt voor de katrol. Ook deze beugels zijn gemaakt van metalen plaat van 0,5 mm dik. Na de beugels op de metalen platen te hebben afgetekend, begonnen met de binnenzijde uit te zagen en af te werken. De afstand tussen de twee platen heb ik verkregen door twee strippen van 2.5 mm breed aan te maken en deze op de maat te buigen die de beugels naderhand moeten hebben. Vervolgens de strippen aan een helft vast gesoldeerd en rondom afgewerkt. Daarna de andere helft er op gelegd en vastgesoldeerd. Na het afwerken de twee scharnierpunten en het bevestigingspunt voor de katrol er aan gesoldeerd. Hiermee waren ook de beweegbare stortgoten gereed.