De roef is het vooronder van het schip. Onder de roef bevindt zich het woongedeelte van de schipper. Om goed bij het binnenste van het schip te komen, heb ik de roef demontabel gemaakt. Tegen de voorkant van de roef, aan de kajuitzijde, bevindt zich de deur naar beneden. Aan de kant van de duwsteven bevindt zich naast de naam van het schip de mast. Maar deze komt later aan de beurt. Eerst de roef. Als uitgangsmateriaal gekozen voor ABS plaat van 1.5 mm dik. Begonnen met de kajuitzijde. Nadat ik de afmetingen had afgetekend, eerst de opening van de deur en de deur zelf gemaakt. Daarna de bodemplaat met de twee zijkanten. De voorkant waar de mast komt, is uitgevoerd van Urool. Dit is een kunststof blokmateriaal. Voordat ik het geheel in elkaar heb gelijmd met secondenlijm, eerst nog de openingen voor de patrijspoorten aangebracht. Daarna alles met secondenlijm in elkaar gezet. Vervolgens het dek aangebracht. Als laatste handeling nog de verbinding stekkers aangebracht voor de verlichting tussen de roef en de batterijen in de romp. Omdat deze stekkers, als ik de roef af neem, op de grond komen te liggen, zijn er nog verdeeld over het oppervlak van de roef vier afstands pijpje aangebracht. Hiermee voorkom je dat de contactpunten de grond raken en nat en-of vuil worden.