Vanaf de boeg gezien heet het eerste vertrek het vooronder of voorroef. Daar wordt gegeten, gekookt, geslapen en en gewassen. Het tweede wordt de machinekamer[…]
Aan bakboord zijde is onderwater een koeling aangebracht waar de koelvloeistof van de motor doorheen gepompt wordt, genaamd de Kimkoeling.
Nadat de negatieven gereed waren begonnen met romp en dek te maken van polyester samen met een collega. Na het aanbrengen van het[…]
Nadat het negatief van de romp gereed was, hierop het negatief van het dek aangemaakt. Die bestaat in tegenstelling tot de romp uit[…]
Nadat de modellen van romp en dek gereed waren, begonnen met het aanmaken van het negatief van de romp. Dit negatief bestaat uit[…]
ββOmdat het dek zowel aan de voor- en achterzijde flink oplopend is, kon ik van een vlakke plaat geen gebruik maken. Daarom van Abachi hout[…]
Om hem niet te groot en of te klein te maken gekozen voor de schaal 1:20. De bedoeling is romp en dek te[…]
De Odilo werd in 1927 gebouwd bij de werf A. Apol in Wirdum (Groningen) onder de naam TRIO, gebouwd voor de gebroeders Mulder[…]
Na een bouwtijd van dik drie jaar is de veerpont gereed. Was gelet op de schaal, afmetingen en gewicht (niet zwaarder dan twee kilo) toch[…]
Aan de buitenzijde tegenover het stuurhuis hangt een roeiboot. Alleen nog de roeiboot was mijn gedachte en dan is het model gereed. Maar dat[…]