Nadat de motor geplaatst was en de daarna de servo voor de bediening van het roer, kon de hak en het roerblad zelf worden aangemaakt. Voor de bedienig van het roer gaat vanaf de servo een stang onder dek door naar de roerkoning. Als het dek straks bevestigd is aan de romp, kan ik alsnog de servo en de stuurstang verwijderen en bijstellen. Dit kan van de ene zijde uit van onder het stuurhuis, en aan de andere zijde door t.p.v. de roerkoning een luik in het dek te maken. Dit luik valt onder de achter verschansing en is vrijwel niet zichtbaar. De hak is, wat betreft het kopergedeelte, door een collega lid aangeleverd en is d.m.v. vonkeroderen tot stand gekomen. De hak wordt later verlijmd aan de romp en wordt voor alle zekerheid met een schroef vastgezet. Als materiaal voor het roer metalen plaat van 0.5. mm dik gekozen. In het midden loopt de pijp waar de roerkoning in komt en de overige delen zijn voorzien van sleuven. Hierdoor kon ik het geheel vooraf in elkaar steken en in een keer aan elkaar solderen. Dit ging in een keer goed.